ake1016 Amulet Św GANESZ Ganesh- Bóg Dobrego Początku Kolczyki Całe ze Srebra SREBRO 925

  • Kod: ake1016
  • Dostępność: Jest  (7 szt.)

  • Historia ceny
  • szt.
  • Cena katalogowa: 189,00 zł
  • Rabat: -18,90 zł
  • 170,10 zł

Wymiary :

  • próba 925
  • waga : 7 gramów 
  • długość z biglami : 4.5 cm
  • szerokość : 1.2 cm
  • materiał : Srebro próby 925 ocechowane 

Uwagi :

 

 

 

Barrrdzo EGZOTYCZNE kolczyki zdobione rzeźbionymi wizerunkami hinduskiego boga GANESZA ! 

 

Pięknie wykonane z dbałością o detale, praktycznie każdy milimetr tych kolczyków jest pięknie zdobiony !!!

 

Artystyczna kunsztowna praca artysty jubilera ! 

 

Będą pasowały na co dzień do pracy i na wieczorne wyjście jako intrygujący dodatek J

  

Są piękne, no i barrrrdzo egzotyczne.

 

Srebro 925, ocechowane.

 

GANESZ

Siedzący na swoim tronie jest przewodnikiem naszej karmy przez stwarzanie i usuwanie przeszkód
i trudności na naszej ścieżce życia.

Ganeśa zawsze jest przywoływany jako pierwszy przed rozpoczęciem każdego rytuału, przed podróżą, przed pracą — jest bogiem
dobrego początku, usuwa wszelkie przeszkody mogące pokrzyżować plany i przedsięwzięcia. Bardzo szanują go bankierzy i kupcy.

Uosabia mądrość i spryt życia codziennego, dawania sobie rady w drobnych sprawach, to on podsuwa tymczasowe, niebanalne,
czasem humorystyczne rozwiązania
wskazuje drogę podróżnikomzawsze znajdując wyjście.

a jego szczurek-wierzchowiec Mushika- przeciska się przez każdą dziurę i szczelinę, — jest od „wiązania trampka gąsienicą,
kiedy nie ma sznurówek”, zresztą wiąże koniec z końcem i skleja beznadziejne sytuacje, zapewniając ludziom choć odrobinę sukcesu.
Bez jego błogosławieństwa nikt nie może dopiąć celu. Słoń potrafi przedzierać się przez dżunglę, więc

Jest bogiem obfitości, ale nie tyle materialnej (pieniędzmi sypie bogini Lakszmi), co sprawiającej elementarną frajdę,
na przykład dzieciom przynosi duże ilości słodyczy, frykasów i zabawek. Dba o to, by każdy miał drobne przyjemności.
Jest strażnikiem swastyki-symbolu szczęścia i pomyślności, a także świętej zgłoski OM.

Opowieść mitologiczna wyjaśnia dlaczego ten korpulentny chłopczyk ma głowę słonia. Parwati poszła kąpać się do stawu i poprosiła synka,
by pilnował jej szat, ale kiedy zażywała kąpieli nadszedł zazdrosny Śiwa. Tak bardzo się zdenerwował widząc młodzika,
który ośmielił się podglądać boginię, że odciął mu głowę. Zrozpaczona Parwati poprosiła Śiwę o uratowanie synka. Śiwa nie miał takiej mocy,
by przywrócić chłopczykowi pełną postać, gdyż bogowie nie są cudotwórcami i czarodziejami, muszą podporządkować się podstawowym
prawom biologicznym. Śiwa obiecał, że przytwierdzi głowę pierwszej istoty, jaka wyjdzie z lasu — to był słoń.

Ganeśa nie jest synem Śiwy i Parwati.

Jest synem Parwati. Bogini, nie mogąc doczekać się aktu zapłodnienia przez Śiwę, ulepiła go z woskowiny usznej i tchnęła weń życie.
Synem Śiwy jest Skanda, powstały tylko ze spermy, bez udziału kobiety.

Przedstawia się go jako miłego tłuściocha o okrągłym, wzbudzającym zaufanie brzuszku, siedzącego na różowym kwiecie lotosu,
na huśtawce lub tronie. W dolnej lewej ręce zawsze trzyma miseczkę z ladu — są to słodkie kulki z cukru i mąki ryżowej,
którym kurkuma nadaje kolor żółty, prawą ręką czyni gest opieki i pozdrowienia. W górnych rękach trzyma toporek i szpicrutę na słonia
.
Jego wierzchowcem jest szczurek, muśaka (często się mówi że jest to Mysz Mushika ). Toporek służy mu do odcinania więzów z rzeczami doczesnymi.
Niekiedy ma sznur, na którym wyciąga ludzi z dna rozpaczy i kieruje ku prawdzie, czasem też otwartą książkę.

Ganeśa pomaga dziś dzieciom uczyć się pisać, czytać, klikać na komputerze i układać pierwsze programy komputerowe.
Jest nie tylko opiekunem dzieci, ale przekazuje im swoją radość życia, pozytywne myślenie i brak strachu przed usuwaniem przeszkód
(usuwa u dzieci przeszkodę strachu przed strachem), a także buduje pozytywny obraz świata i zaufanie do życia.

W filozofii, Ganeśa symbolizuje jedność człowieka z całym kosmosem — przez jego kręgosłup przebiega oś świata
i przedstawia on widzialną formę Zasady wszechświata.

Duże uszy służą do słuchania, trąba zamyka usta, by mówić niewiele, małe oczy symbolizują patrzenie na świat najbliższy, ten,
w którym żyjemy. Okrągła kulka ladu, często umieszczana w trąbie, oznacza umiejętność szybkiego znajdowania, „namacania”
dobrych małych rzeczy dla siebie w najbliższym otoczeniu. Postać szczurka symbolizuje zwrócenie uwagi
na rzeczy drobne, pozornie banalne, gdyż one mogą również czegoś nauczyć, także na osoby nie wyróżniające się,
gdyż mają nam zawsze coś do powiedzenia.